3000 m2 wellness beleving
Specialist sinds 1993
Eigen montagedienst

Retourvoorwaarden

< Terug naar klantenservice

Natuurlijk wilt u graag weten wat de retourvoorwaarden zijn, voordat u één of meerdere producten koopt. Op deze pagina geven we antwoord op de meestgestelde vragen en laten we weten welke producten wel en niet retour kunnen. Mocht een product toch niet bevallen binnen de bedenktijd, dan nemen we deze terug. Hieronder vindt u daarvoor de voorwaarden.

Hoelang is de bedenktijd?

Wettelijk heeft u een bedenktijd van 14 dagen. Wij hanteren een bedenktijd van 30 dagen. Hierdoor heeft u 2 weken langer de tijd om te kijken of het product echt is wat u zoekt. In deze 30 dagen mag u het artikel bekijken en aanraken, zoals u dat in een winkel ook zou doen. Als producten binnen 30 dagen geretourneerd worden, dienen deze nog wel in originele verpakking te zitten en onbeschadigd te zijn.

Voor wie zijn de retourkosten?

De verzendkosten voor het retourneren van één of meerdere producten zijn voor eigen rekening. We hopen hierin op uw begrip. Voor het terugsturen van een standaard pakket (0-20 kg) hanteren we de tarieven van de vervoerders. Deze zijn terug te vinden bij het aanmelden van een retour. U kunt deze verzendkosten in het retourportaal voldoen. Is het pakket boven de 21 kg en kan deze niet met een standaard vervoerder mee? Dan rekening we hiervoor 7,95. Wilt u een pallet retourneren? Dan rekening we hiervoor 25,00. Deze kosten verrekenen we op de credit factuur.

Wanneer gaat de 30 dagen bedenktijd in?

Op het moment dat u de bestelling thuis heeft ontvangen, gaat de bedenktijd in. Wanneer er sprake is van een deellevering, gaat de bedenktijd in op het moment dat het laatste product bij u afgeleverd is. Hierop zijn nog wel dezelfde voorwaarden van toepassing: producten dienen bij retourneren in originele verpakking te zitten en onbeschadigd te zijn.

Welke uitzonderingen zijn er?

Niet alle producten kunnen teruggestuurd worden na aankoop. Er zijn een aantal uitzonderingen die gelden. De volgende producten kunt u helaas niet retourneren:

> Producten die speciaal voor u op maat gemaakt zijn. Denk hierbij aan een zwembad liner, zomerzeil, lamellen afdekking.

> Bederfelijke artikelen. Denk hierbij aan een pot chloor, waarvan de verzegeling is verbroken.

> Opblaasbare producten. Wanneer de verzegeling hiervan verbroken is, kunnen we dit met het oog op hygiëne niet opnieuw aanbieden aan onze klanten.

> Installatie- en inbouwproducten. Denk hierbij aan leidingwerk, skimmers of inspuiters die reeds zijn ingebouwd of verlijmd. De kwaliteit hiervan is na verlijmen of inbouwen niet meer te garanderen voor andere klanten. Natuurlijk kunt u niet gebruikte installatie- en inbouwproducten wel gewoon retourneren binnen 30 dagen.

> Speciaal voor u bestelde onderdelen die niet standaard in ons assortiment zitten.

> Producten die onverkoopbaar zijn geworden door het verwijderen van de verpakking.

Overige vragen

Wie is verantwoordelijk bij retourneren?

Wanneer u kiest om iets retour te sturen, bent u zelf verantwoordelijk voor het juist en veilig verpakken van het product, om te zorgen dat het in goede orde bij ons aankomt. Ook bent u, indien van toepassing, verantwoordelijk voor het op de juiste wijze afgeven van de retour bij het geselecteerde servicepunt. Na binnenkomst in ons magazijn, zullen wij zorgdragen voor de verdere verwerking van uw retour.

Wanneer is er sprake van waardevermindering van producten?

Wordt er toch een product toegestuurd die bijvoorbeeld beschadigd is of niet in de originele verpakking zit, dan bepalen we wat de waardevermindering is. De waardevermindering wordt afgetrokken van het bedrag dat u uiteindelijk teruggestort krijgt. Bekijk en raak het product dan ook aan zoals u dat in een winkel zou doen. Wij bepalen de waardevermindering op 3 punten:

> De mate waarin een product beschadigd is;
> De mate waarin de verpakking beschadigd is;
> De mate waarin een product nog compleet is.

Moet een retour altijd aangemeld worden?

Ja, om ervoor te zorgen dat uw retour zo snel mogelijk verwerkt wordt, dient deze altijd aangemeld te worden via deze pagina. Zo houden wij het overzicht en ziet u precies welke status uw retour heeft.

Wat als ik gebruik maak van achteraf betalen?

De bedenktijd blijft dan 30 dagen, maar het is wel belangrijk om de factuur binnen 14 dagen te voldoen, om zo geen herinneringen te krijgen. Stuurt u het product toch binnen 30 dagen retour, dan storten we het bedrag terug op de rekening waarmee betaald is.