3000 m2 wellness beleving
Specialist sinds 1993
Eigen montagedienst

Garantie Bestway

Heeft u een Bestway product gekocht of wilt u er een kopen? Dan verloopt de garantie rechtstreeks via Bestway. Zij doen hun best om u zo snel mogelijk verder te helpen. Het is voor ons niet mogelijk om direct garantie te verlenen of u te voorzien van de missende onderdelen. Voorbeelden van problemen die u daar kunt melden:

> Een product werkt niet of niet volledig;

> Er missen 1 of meerdere onderdelen in een verpakking;

Het is belangrijk om de handleiding van de door u gekochte producten te volgen, om zo fabrieksgarantie te behouden. Een defect als gevolg van onjuist gebruik van een product valt niet onder fabrieksgarantie. 

Lees hier meer over garantievoorwaarden op de website van Bestway >

Klik hier om direct een garantie aanvraag te doen >

Belangrijk: doe een aanvraag voor garantie altijd zo compleet mogelijk, voor het snelle behandeling door Bestway.

Contactgegevens Bestway

Telefoonnummer: 0800 - 237 8929

Emailadres: service@bestwaycorp.nl

Openingstijden: werkdagen van 09:00 - 18:00

Probleemoplosser

Probleem: lekkage Bestway zwembad/spa

Ga eerst na waardoor de lekkage is ontstaan. Betreft het bijvoorbeeld een winkelhaak of een gat dat is ontstaan door nalatigheid, dan valt dit buiten de garantie. Mocht hier sprake van zijn dan kunt u het product zelf repareren met zachte pvc-lijm of een reparatieset. Indien hier geen sprake van is dan kunt u contact opnemen met Bestway.

Probleem: ontbrekende onderdelen

Mocht u buizen of andere onderdelen missen dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Bestway. De referentie van het onderdeel vindt u terug in de handleiding van uw product.

Probleem: kapotte onderdelen

Onderdelen die kapot zijn gegaan door onjuist gebruik van het product vallen niet onder de garantie. Maar mocht er bijvoorbeeld een kapot onderdeel in de doos zitten, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice van Bestway. De referentie van het onderdeel vindt u terug in de handleiding van uw product.

Probleem: roest op buizen (zwembad)

Roest ontstaat meestal door niet of onjuist gebruik van zwembad chemie. Dit valt niet onder de garantie. Mocht u van mening zijn dat er iets anders aan de hand is, neem dan contact op met de klantenservice van Bestway. De referentie van het onderdeel vindt u terug in de handleiding van uw product.

Probleem: vastgeplakte bekleding (zwembad)

Met behulp van een kleine houten stok en wat talkpoeder kan de bekleding van de bovenste rails worden gescheiden. Om deze situatie in de toekomst te vermijden, kunnen gebruikers vóór de installatie talk op de bovenste rails aanbrengen. Vanaf de 2019 versie is dit probleem opgelost door een aanpassing aan de coating van de buizen.

Probleem: zwembad is niet rond

Controleer eerst of het zwembad op een vlakke ondergrond waterpas staat. Als dit niet het geval is dient het zwembad verplaatst te worden. Zorg er ook voor dat alle vouwen uit het bad zijn en dat de wanden zich buiten de omtrek van de bovenste ring bevinden. Mocht dit niet het geval zijn dan dient u het bad leeg te laten lopen tot 2,5 cm water. Vervolgens kunt u de vouwen verwijderen en de wanden voorzichtig naar buiten duwen. Mocht dit het probleem niet oplossen kunt u contact opnemen met de klantenservice van Bestway.

Probleem: pomp filtert niet (goed)

Ga eerst na of het filter/zand dat in de pomp zit vervangen dient te worden. Een vuil filter doet zijn werk niet goed. Kijk daarna of er correct gebruik wordt gemaakt van zwembad chemie. Bij een onjuiste pH-waarde kan de pomp zijn werk ook niet goed doen. Mocht er toch iets anders aan de hand zijn kunt u contact opnemen met de klantenservice van Bestway.

Probleem: pomp lekt

Loop de pomp eerst goed na. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de afsluitring van de deksel er niet goed op zit of de slang niet correct is aangesloten. Mocht dit niet helpen kunt u contact opnemen met de klantenservice van Bestway.